Drömmar och ny självförståelse

Jag chillade på soffan genom att läsa bättre bloggar än min.  Efter att ha läst ett inlägg av Funkisfeministen hade jag plötsligt fått mycket större insikter i hur jag fungerar. Funkisfeministen nämner i ett blogginlägg som egentligen handlar om något annat, det där med sinnesintryck. Hon skriver att

”Sinnesintrycken hann inte bearbetas under natten så jag vaknade men fortsatte drömma att jag var kvar i klassrummet.”

Åhå.

Jag har länge plågats med kaotiska drömmar som alltid brukar handla om något som har skett, eller ska ske. Jag kan ofta drömma en viss dröm flera gånger. Problemet med drömmarna är att allt ofta går allt åt helvete. Ska jag flyga någonstans i verkliga livet? Jag kommer drömma om denna flygning flera gånger. Ingen av gångerna kommer resan gå bra och jag kommer komma fram i . Antingen kraschar planet, planet är inställt så jag får försöka gå till Frankrike, jag kanske springer vilse på flygplatsen eller så hamnar jag på Landvetter även om planet går från Kastrup.

Det kan handla om att ta mig till min arbetsprövningsplats, skriva en tenta, träffa en viss person eller katastrofalt misslyckas med att gå och handla. Sätter jag mig på en båt kommer den med all säkerhet sjunka eller så ramlar jag av någonstans  i Kattegatt. När jag vaknar är jag inte säker på om något redan har skett eller inte.

Nu när jag har läst blogginlägget undrar jag om de här drömmarna har med att jag inte hinner bearbeta sinnesintryck och tankar ordentligt, ett försök att förbereda mig mentalt eller kanske ett tecken på för mycket stress. Vad tror ni?

Kommentera

